جهت انتخاب انطباق پسندیده به پارامتر های زیر توجه کنید

شرایط چرخش

بار وارده به بلبرینگ و پرخش آن شدنی است حالات متنوع داشته باشند که باید به آن توجه کرد.ممکن است در حالتی بلبرینگ بچرخد و بار ثابت باشد یابلبرینگ ثابت باشد و بار بچرخد یا ممکن است هر دو جنبش دورانی داشته باشند.بارهایی همانند بارهای ضربه ای یا ارتعاشی یا نامتعادل نیز به عنوان بارهای با جهت نامشخص تقسیم بندی شوند.اگز در بلبرینگی که تحت بار دورانی پیمان دارد از انطباق شل کاربرد شود جلقه بلبرینگبر روی تکیه گاه خویش لغزیده و مایه ساییدگی می شود.در مورد بار های وزین نیز بهتر است هم حلقه درونی و هم حلقه بیرونی با انطباق تداخلی بر روی شافت و در درون محفظه نصب شوند.

مقدار بار

بالا رفتن خپگی شدنی است مایه باز شدن حلقه و در نتیجه شل شدن انظباق تداخلی شود.شل شدن مایه لغزیدگی حلقه بر روی شافت و افزایش اصطکاک می شود.

لقی درون بلبرینگ

انطباق تداخلی بلبرینگ در درون محفظه یا روی شافت به معنای تغییر شکل الاستیکی حلقه ها و در نتیجه تفریق لقی تو بلبرینگ است لذا در برخی موارد باید از لقی بالاتر از حد نرمال بهره‌گیری شود.

شرایط دمایی

در حین شغل معمولا دمای بلبرینگ از دمای دیگر قطعات ماشین بالاتر می رود.این ناسازگاری دما باعث شل شدن حلقه درونی بر روی شفت می شود و نیز در حلقه بیرونی امکان جابجایی محوری بلبرینگ را از بین می برد.لذا اختلاف دما و جهت جریان گرما از مسائل قابل توجه هستند.

دقت کارکرد

در صورت هستی تکان و حرکتهای کشسانی از انطباق شل نباید استفاده کرد.تکبه گاههای بلبرینگ نیز باید دقت ابعادی بالا داشته باشند.

طراحی و جنس شافت و محفظه

انطباق حلقه بلبرینگ بر روی بستر خویش نباید باعث تغییر شکل حلقه شود.یکپارچه نبودن تکیه گاه می تواند باعث بروز این حالت شود.بنابراین در موردیکه انطباق تداخلی داریم به کارگیری محفظه های چندتکه مناسب نیست.در مواردیکه دیواره محفظه نازک یا از جنس آلیاژ های سخیف و یا شافت داخل خالی باشد انظباق تداخلی باید از شرایط عکس موارد بیان شده سنگین تر باشد.

سهولت نصب و برداشت

سهولت جا زدن و درآوردن بلبرینگهای با انطباق شل از انطباق تداخلی بیشتر است.در مواردیکه انطباق تداخلی به اتفاق با جا زدن و در آوردن راحت تواما باره نیاز باشندباید از بلبرینگ های چندتکه قابل جداسازی شدن یا بلبرینگ با حفره درونی مخروطی به اتفاق با بوش بهره‌گیری کرد.

جابجایی بلبرینگ های غیر ثابت

اگر بلبرینگ های یکپارچه بعنوان بلبرینگ متحرک بهره‌گیری شود حلقه تحت بار مقاوم باید انطباق شل داشته باشد لغایت امکان جابجایی محوری شافت و بلبرینگ به وجود آید.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 749
نمایش همه
علاقه مندی ها ()